czwartek, 13 lutego 2014

Gdzie leży granica

Z tą książką spotkałam się przez przypadek. Będąc w bibliotece poprosiłam o pomoc w dobrze książki, która porusza liczne problemy współczesnej młodzieży. Ponieważ moja dzielnicowa biblioteka nie posiada zbyt nowych i obszernych zbiorów, otrzymałam właśnie tę powieść. 

Powieść Davida Lodge to kolejna książka, poruszająca tematykę religii i seksu. Bohaterowie powieści walczą pomiędzy zasadami religii i wyznawanej wiary, a niepohamowanymi żądzami, typowymi dla ich wieku. Na szczęście ich historie są opisane w dość komiczny i ironiczny sposób, inaczej książka byłaby po prostu nudna, ponieważ akcja dzieje się w latach 50' do 70', a jak wiadomo od tamtego czasu wiele się zmieniło w postrzeganiu wiary, jak i wstrzemięźliwości seksualnej (głównie służby kościoła). David Lodge posiada tzw. "lekkie pióro", dlatego też jego książki czyta się szybko lekko.

Moja ocena: 4/10

1 komentarz:

  1. Bardzo fajnie prowadzony blog! Pozdrawiam i zapraszam do mnie... http://awakedot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń